poniedziałek, 9 grudnia 2013

Gwiazdki- wykrawaczki do ciastek dla Świętego Mikołaja

Od 6 grudnia zaczyna pachnieć świętami. Jeszcze pierniczkowe ciasteczka czekają w pudełkach na zdobienie a tu już  maślane wyglądają z kątów  i tak pięknie pachną. 
Przepis zmodyfikowany, nie tyle w składnikach co w wykonaniu. Oryginał  KLIK

Składniki:

175 g masła zimnego
1/2 szkl. cukru
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
2 szkl. mąki tortowej
2 łyżki jogurtu
3 zółtka

Wszystkie składniki wymieszać. Rozwałkować ciasto, w którym są widoczne kawałki zimnego masła, które wcześniej zostało pocięte na wiórki. Wałkować jak ciasto francuskie.Wykroić. Moje wykrawaczki zakupione w empiku. Piec w temperaturze 180ºC przez około 15 minut.





Przypominam, że do 12 grudnia wysyłamy wszystkie paczuszki wymiankowe. Pozdrowionka.


4 komentarze:

  1. Uwielbiam ten zapach zbliżających się świat .... u nas też korzenne pierniczki czuć wszędzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż, czuję ten zapach i chociaż nie spędzamy świąt w domu, to chyba skusze się i upiekę w sobotę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja miałam o tyle dobrze, że załapałam się na te ciasteczka, dokładnie przewiązane sznureczkiem; Miko mi je przytargał, coś tam mówił że mam się jednym podzielić ale udałam że nie słysze...pyszne były...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka wyglądają apetycznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za każde pozostawione tu Słowo